طبیعت گردی نیشابور

معرفی مناطق و زیستگاه های گیاهی و جانوری نیشابور

طبیعت گردی نیشابور

معرفی مناطق و زیستگاه های گیاهی و جانوری نیشابور

آبشار بوژان

 به علت کوهستانی بودن و ناپیوستگی بستر رودخانه شاهد تشکیل آبشارهای زیادی در طول مسیر رودخانه می باشیم که مرتفع ترین آن با فاصله 6 کیلومتر از محدوده روستا قرار دارد. ارتفاع تقریبی آن 15متر و به علت وجود راه مناسب در قالب یک تیم  کوهنوردی وکوهپیمایی نیم روزه قابل دسترس بوده و جز یکی ازاهداف و  مناطق گردشگری خاص در بوژان میباشد که مورد توجه خیل عزیمی از گردشگران در جای جای استان و کشور قرار گرفته است.

 به جهت بازدید از آبشار زیبای بوژان پس از گذشتن از منطقه معروف شکراب مسیرمان را در امتداد دره ادامه میدهیم. بعد از دو ساعت کوهپیمایی به منطقه و دره ای به نام زنبورگاه میرسیم که راه در این منطقه به دو قسمت منتهی میشود.مسیر کتل و میسر رودخانه و دره اصلی

برای تیمهای مبتدی توصیه میشود که سرپرستان تیمها حتما از مسیر کتل به طرف آبشار اصلی طی طریق کنند و اما تیمهایی که تمایل به دست و پنجه نرم کردن با سنگ و تراورس در مسیر دره را دارند لذت مسیر دوم که از طریق دره به آبشار میرسد را از دست ندهند  و اما داشتن لوازم فنی و طناب و تسلط نفرات به اصول سنگنوردی شدیدا توصیه میشود.



آبشار فرعی بوژان


آبشار اصلی بوژان

وجود چندین ابشار در مسیر رودخانه اجرای یک برنامه دره نوردی  زیبا  و پر از لذت و هیجان  را در مسیر ابشارها  مهیا کرده که در قالب یک تیم  و یک برنامه یک روزه قادر به اجرای  این برنامه و تور مهیج خواهید بود.
جهت اجرا و  هماهنگی  این برنامه  از اواسط اردیبهشت ماه تا پایان شهریور  با لیدر طبیعت گردی  و مربی سنگنوردی مستقر در منطقه در تماس باشید.
شماره تماس به جهت هماهنگی: 09153522300

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.